هزینه ارتودنسی دندان؛ هزینه ارتو در سال 1403

هزینه ارتودنسی دندان
فهرست مطالب

دندان‌های سالم و زیبا نشانه‌ای از سلامت عمومی و یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر زیبایی صورت و اعتمادبه‌نفس فرد است. بی‌نظمی و نامرتب بودن دندان‌ها از جمله شایع‌ترین ناهنجاری‌هایی هستند که در بسیاری از افراد وجود داشته و علاوه بر تاثیر بر ظاهر، منجر به برخی از مشکلات دیگر برای فرد می‌شود. فاصله نامناسب میان دندان‌ها، تغییر جهت یا زاویه قرارگیری دندان‌ها و تغییر در زاویه فک از جمله مهم‌ترین ناهنجاری‌هایی هستند که می‌توانند تاثیرات جدی بر روی سلامت دندان و نیز سلامت عمومی بدن داشته باشند.

ارتودنسی دندان یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای برطرف کردن انواع ناهنجاری‌های دندانی و ارمغان سلامت برای شماست. هزینه ارتودنسی دندان یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که مراجعه‌کنندگان در وهله اول به آن توجه می‌کنند. اگر به دنبال استعلام هزینه ارتودنسی در سال 1403 هستید؛ تا انتهای این مقاله از سایت دکتر نازنین ثناگو با ما همراه باشید.

چرا ارتودنسی در مقایسه با هزینه ارتودنسی ضروری است؟

چرا ارتودنسی در مقایسه با هزینه ارتودنسی ضروری است

اختلال در جویدن غذا، دشواری تمیز کردن کامل دندان‌ها، اختلالات گفتاری، اختلال در تنفس، اختلالات گوارشی و برخی موارد دیگر همگی از جمله عوارضی هستند که در صورت بی‌نظمی و نامرتب بودن دندان‌ها بروز خواهند کرد. درمان ارتودنسی دندان علاوه بر مرتب کردن دندان‌ها و بخشیدن یک ظاهر مرتب و تمیز به آن‌ها، این اختلالات را نیز از بین خواهد برد.

بهبود اعتماد به نفس و عزت نفس، بهبود عملکرد دندان‌ها، بهبود تلفظ و گفتار، رفع مشکلات مربوط به فک، کاهش مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان‌ها، تمیز شدن بهتر و راحت‌تر دندان‌ها و رسیدن به یک لبخند زیبا و سالم از جمله مهم‌ترین مزایای ارتودنسی دندان محسوب می‌شوند.

هزینه ارتودنسی در سال 1403

هزینه ارتودنسی در سال 1403

درمان ارتودنسی دندان، برخلاف بسیاری از درمان‌های دیگر در دندانپزشکی، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. همین امر باعث می‌شود تا تعیین یک هزینه ثابت و مشخص برای درمان ارتودنسی کار دشواری باشد. بهتر است این طور بگوییم که در درمان ارتودنسی دندان، هیچ دو فردی وجود ندارند که دقیقا مانند هم درمان شوند؛ به عبارت دیگر نوع ناهنجاری، نحوه درمان، مدت زمان ارتودنسی و برخی از موارد دیگر همگی با هم متفاوت بوده و درمان مناسب نسبت به موقعیت و شرایط دندان‌های هر فرد تعیین می‌شود.

عوامل موثر بر هزینه ارتودنسی

هزینه ارتودنسی دندان تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار دارد؛ در ادامه به توضیح برخی از این عوامل و تاثیر آن‌ها بر قیمت ارتودنسی دندان خواهیم پرداخت:

نوع ناهنجاری و مشکل دندان شما

اولین عامل موثر بر هزینه ارتودنسی دندان 1403، نوع مشکل و ناهنجاری دندانی است. ناهنجاری‌های دندانی انواع مختلفی داشته و از بی‌نظمی‌های ساده تا ناهنجاری‌های پیجیده فکی را شامل می‌شوند. طبیعتا هزینه درمان ارتودنسی برای اصلاح ناهنجاری‌های ساده مانند رفع فاصله میان دندان‌ها، کج بودن یک یا نهایتا چند دندان در قیمت جلو دهان، عدم رشد فک کودکان و برخی از موارد دیگر بسیار کمتر است هزینه ارتودنسی برای مشکلاتی مانند اوربایت (جلو بودن دندان‌های بالایی)، اورجت، اپن بات (وجود فاصله میان دندان‌های بالا و پایین در جلو)، کراس بایت (قرارگیری دندان‌های بالا در پشت دندان‌های پایین) و غیره خواهد بود.

بیشتر بخوانید:   ارتودنسی دندان چیست؟ انواع، مزایا و هزینه ارتودنسی

شدت ناهنجاری دندان

شدت ناهنجاری دندان

هر چقدر شدت و میزان مشکل دندان بیشتر باشد، هزینه ارتودنسی دندان نیز بالاتر خواهد بود. به عنوان مثال درمان ارتودنسی برای درمان دندان‌های فردی با مشکل شلوغی دندان و کوچک بودن فک، بیشتر از هزینه ارتودنسی برای فردی خواهد بود که تنها دارای شلوغی دندان است.

روش ارتودنسی

احتمالا می‌دانید که ارتودنسی دندان دارای روش‌های متفاوتی است و دندانپزشکان برای درمان ارتودنسی از روش‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. ارتودنسی ثابت دندان، ارتودنسی شفاف یا نامرئی و ارتودنسی متحرک از جمله مهم‌ترین روش‌های ارتودنسی برای درمان ناهنجاری‌های دندانی هستند که هر کدام هرینه متفاوتی خواهند داشت. انتخاب نوع روش ارتودنسی با توجه به نوع ناهنجاری دندانی بیمار و توسط دندان‌پزشک خواهد بود.

سن فرد تحت درمان

سن فرد تحت درمان

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم و موثر بر هزینه ارتودنسی دندان 1403، سن بیمار است. با افزایش سن طول مدت درمان و نیز سختی آن بیشتر خواهند شد؛ بنابراین هزینه ارتودنسی بزرگسالان نسبت به هزینه ارتودنسی کودکان بیشتر خواهد بود.

مدت زمان درمان

هر چه مدت زمان مورد نیاز برای درمان ارتودنسی دندان‌هایتان بیشتر باشد، هزینه درمان ارتودنسی نیز بیشتر خواهد بود.

حداقل هزینه ارتودنسی دندان 1403 چقدر است؟

گفتیم که ارتودنسی یک روش متفاوت درمان در دندانپزشکی است و هزینه آن به عوامل و شرایط متفاوتی بستگی دارد. جالب است بدانید حداقل هزینه نیز با توجه به شرایط مختلف متفاوت بوده و باز هم قیمت ثابتی در این مورد وجود ندارد. بهترین راه برای اطلاع از قیمت دقیق ارتودنسی برای دندان‌هایتان مراجعه به یک دندانپزشک باتجربه و گرفتن یک زمان ویزیت است. البته در ادامه جدولی از محدوده هزینه ارتودنسی 1403 در تهران را قرار خواهیم داد تا با محدوده قیمت این روش درمانی بیشتر آشنا شوید.

حداقل هزینه ارتودنسی دندان 1403 چقدر است؟

اگر به دنبال بهترین دندانپزشک تهران برای درمان ارتودنسی دندان‌های خود هستید، دکتر نازنین ثناگو با سال‌ها تجربه و تخصص در این حوزه در خدمت شما خواهد بود. شما می‌توانید با مراجعه به مطب دکتر نازنین ثناگو از یک جلسه مشاوره و ویزیت رایگان بهره‌مند شده و هزینه ارتودنسی دندان 1403 خود را به طور دقیق ارزیابی کنید. همچنین به یاد داشته باشید که در مطب دکتر ثناگو شما می‌توانید هزینه‌های درمان ارتودنسی خود را به صورت قسطی پرداخت کنید و مجبور به پرداخت تمام هزینه به صورت یکجا نخواهید بود.

بیشتر بخوانید:   ارتودنسی متحرک دندان چیست؟ مزایا و هزینه ارتو متحرک

سایر هزینه‌ها در درمان ارتودنسی

در زمان درمان ازتودنسی دندان ممکن است برخی از اقدامات دیگر پزشکی در راستای درمان ارتودنسی مورد نیاز باشند. جرم گیری دندان‌ها، پر کردن دندان، بلیچینگ دندان، کشیدن دندان، بازسازی و ترمیم دندان، عصب کشی دندان و غیره از جمله مواردی هستند که ممکن است در طول درمان ارتودنسی به آن‌ها نیاز داشته باشید. به یاد داشته باشید که هزینه این اقدامات جدا از هزینه ارتودنسی دندان بوده و به صورت جدا پرداخت خواهند شد.

جدول بررسی هزینه ارتودنسی 1403 در تهران

گفتیم که درمان ارتودنسی هزینه ثابتی ندارد و با توجه به موقعیت و شرایط هر فرد متفاوت خواهد بود. در ادامه جدولی از انواع روش‌های ارتودنسی و محدوده قیمت برای آن‌ها را قرار خواهیم داد؛ البته توجه داشته باشید که بهترین راه برای اطلاع از قیمت دقیق ارتودنسی دندان، مراجعه به دندان‌پزشک است.

جدول محدوده هزینه ارتودنسی دندان 1403
هزینه ارتودنسی ثابت فک بالا تماس بگیرید
هزینه ارتودنسی ثابت فک پایین تماس بگیرید
هزینه ارتودنسی ثابت فک بالا و پایین تماس بگیرید
هزینه ارتودنسی سرامیکی فک بالا و پایین تماس بگیرید
هزینه ارتودنسی دیمون فک بالا و پایین تماس بگیرید
هزینه ارتودنسی نامرئی فک بالا و پایین تماس بگیرید
هزینه ارتودنسی پلاک فانکشنال تماس بگیرید
هزینه ارتودنسی پلاک متحرک فک بالا و پایین تماس بگیرید

 

بهترین راه برای اطلاع دقیق از هزینه ارتودنسی 1403 در تهران و همچنین دریافت یک جلسه مشاوره و ویزیت رایگان ارتودنسی، مراجعه به مطب دکتر نازنین ثناگو خواهد بود. دکتر ثناگو با سال‌ها تجربه در درمان ارتودنسی، بهترین شیوه درمانی متناسب با شرایط شما را انجام داده و با شرایط قسط‌بندی هزینه درمان به شما کمک خواهند کرد تا توانایی پرداخت هزینه‌ها را داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و نیز ارتباط با دکتر نازنین ثناگو می‌توانید از طریق صفحه اینستاگرام دکتر ثناگو با ایشان در ارتباط بوده و از راهنمایی‌ها و مشاوره‌هایشان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:   ارتودنسی ثابت چیست؟ مزایا و هزینه ارتو ثابت

کاهش هزینه درمان ارتودنسی

کاهش هزینه درمان ارتودنسی

هزینه ارتودنسی دندان به عوامل متعددی بستگی دارد؛ رعایت و توجه به برخی موارد ممکن است منجر به کاهش هزینه درمان ارتودنسی برای شما باشد. در ادامه به ذکر برخی از این عوامل خواهیم پرداخت:

استفاده از بیمه

در صورتی که بیمه بخشی از هزینه های ارتودنسی دندان شما را پرداخت کند، میزان این هزینه برای شما کمتر خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که بسیاری از شرکت‌های بیمه درمان ارتودنسی را نوعی درمان زیبایی تلقی کرده و بخش بسیار کمی از هزینه آن را پرداخت می‌کنند.

استفاده از روش‌های پرداخت قسطی

یکی از راه‌هایی که به شما در پرداخت هزینه ارتودنسی کمک خواهد کرد، استفاده از روش قسطی است. برخی از دندانپزشکان امکان پرداخت هزینه ارتودنسی دندان به صورت قسطی را فراهم کرده و به شما اجازه می‌دهند تا هزینه را در چندین قسمت پرداخت کنید.

انتخاب روش درمان مقرون به صرفه

گفتیم که روش درمان و نوع ارتودنسی بر هزینه آن موثر خواهد بود. شما می‌توانید بعد از مراجعه به مطب، از دندانپزشک خود بخواهید تا با در نظر گرفتن شرایط دندان‌هایتان روشی به صرفه را به شما پیشنهاد دهد.

هزینه ارتودنسی دندان 1403؛ سرمایه‌گذاری برای سلامت دندان‌هایتان

همان طور که می‌دانید چگونگی و نحوه قرارگرفتن دندان‌ها بر روی هم تاثیر بسیار بالایی در سلامت دهان و دندان دارد و بهبود طرز قرار گرفتن دندان‌ها و نحوه برخورد آن‌ها به هم خطر ابتلا به بسیاری از موارد مانند پوسیدگی و فرسایش دندان‌ها را کاهش خواهد داد. ارتودنسی دندان یک روش درمانی موثر برای درمان ناهنجاری‌های فکی و دندانی بوده و نقش بسیار مهمی در زیبایی و سلامت دهان و دندان شما خواهد داشت.

هزینه ارتودنسی دندان 1403

هزینه ارتودنسی 1403 در تهران یک هزینه ثابت برای تمام افراد نبوده و به عوامل متعددی مانند نوع ناهنجاری دندان، نوع درمان، مدت زمان لازم برای درمان، سن فرد مراجعه کننده، شدت ناهنجاری و حتی تخصص و تبحر دندانپزشک بستگی دارد.

اگر به دنبال درمان ارتودنسی دندان‌های خود هستید و دوست دارید تا سلامت دندان‌های خود را به یک فرد متخصص و ماهر بسپارید، دکتر نازنین ثناگو بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. شما می‌توانید برای اطلاع دقیق از قیمت و هزینه ارتودنسی 1403 در تهران از یک جلسه ویزیت و مشاوره رایگان دکتر ثناگو استفاده کرده و بعد از معاینه دندان‌های خود، بهترین روش درمان با هزینه مناسب را دریافت کنید.

5/5 - (25 امتیاز)

اشتراک گذاری مقاله برای دوستان خود >>

جستجو کردن

دسترسی سریع

مطالب مرتبط آموزشی

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو-وقت-دکتر-نازنین-ثناگو

رزرو و مشاوره

برای مشاوره با همکاران فرم زیر را پر نمایید.